ankieta.jpg

Gdzie najchętniej spędzilibyście wakacje?

Pokaż wyniki
statystyki.jpg
  • Odwiedziło nas: 434426 osób
  • Do końca roku: 331 dni
  • Do wakacji: 141 dni
newsletter.jpgleftBottom.jpg
Logo BIP
http://www.owocewszkole.org/
http://www.mlecznypuchar.pl/
http://www.trzezwyumysl.pl/

„Zachowaj Trzeźwy Umysł”

Jesteś tu: » Strona główna » Programy i projekty » „Zachowaj Trzeźwy Umysł”

„Zachowaj Trzeźwy Umysł”

W kwietniu, maju i na początku czerwca 2012 roku odbyła się w naszej szkole ogólnopolska kampania  „Zachowaj Trzeźwy Umysł”. Te miesiące w szkolnych działaniach profilaktycznych to okres akcji i kampanii -  znanych naszej społeczności od co najmniej kilku lat - promujących życie wolne od nałogów. Mowa między innymi o zapoczątkowanej w Polsce w 2001 kampanii „Zachowaj Trzeźwy Umysł”. Każdego roku towarzyszy jej inne hasło, a co za tym idzie szczegółowe cele oraz szereg działań adresowanych do uczniów, rodziców, nauczycieli, kierowców i sprzedawców sklepów.




Propozycje dla szkół w roku 2012 zaplanowane zostały pod hasłem:

Szkoła podstawowa – „Zdrowy rozsądek daje radę!”

Gimnazjum – „Wierzę w siebie – odrzucam nałogi” (hasło pomocnicze: „Myślisz - decydujesz - odmawiasz”).

Główne cele tegorocznej kampanii ZTU to:

  • zwiększenie zaradności dzieci i młodzieży,

  • rozwinięcie umiejętności radzenia sobie w różnych sytuacjach życiowych, w szczególności gdy dochodzi do prób częstowania alkoholem, papierosami czy narkotykami, a więc wzrost zaradności uczniów,

  • przeciwdziałanie bierności, bezradności i nudzie, pobudzenia aktywności, która umożliwia świadomy wybór i decyzje.

  • zmniejszenie dostępności alkoholu dla dzieci i młodzieży.

Kampanijne zadania przygotowano tak, by mobilizować uczniów do samodzielnego myślenia, uruchomienia twórczych pokładów umysłu, wskazując na możliwości planowania swojej codzienności, by nie dać się wciągnąć w zachowania ryzykowne.

Realizowane one będę głównie poprzez szereg konkursów, które potrwają do listopada 2012. Będą to konkursy indywidualne i grupowe/klasowe, plastyczno - literackie, ulotowo - internetowe, „reżyserskie”. Klasa może między innymi pozyskać kamerę cyfrową, a indywidualnie - w konkursie Szukamy Młodych Mistrzów – Ponadprzeciętni - uczeń uhonorowany może zostać stypendium.

Istotnym punktem kampanii ZTU w naszej szkole były konkursy profilaktyczno – edukacyjne, które aktywizowały dzieci, a także rozwijały ich kreatywność. Młodzi ludzie mogli wyrażać siebie, przygotowując prace plastyczne i literackie na konkurs „To ja”.

Z kolei konkurs ulotkowy „Żabka czy motylek”, gdzie trzeba było odpowiedzieć na pięć podchwytliwych pytań na temat pływania, pozwalał na sprawdzenie swojej wiedzy, po zapoznaniu się na zajęciach z tematem „Pływanie jako dyscyplina sportowa”.

I etap kampanii ZTU już za nami. Uczniowie naszej szkoły brali aktywny udział w konkursach i innych zajęciach związanych z kampanią ZTU. Świadczą o tym nagrody za prace plastyczne i za prawidłowe wypełnienie ulotek konkursowych.

II etap kampanii zacznie się we wrześniu. Natomiast już niedługo zostaną wysłane do biura kampanii prace dzieci i ulotki konkursowe. ŻYCZYMY POWODZENIA !!!!

Szkolnym koordynatorem konkursów jest psycholog p. Anna Wójcicka.

Opracowała: Anna Wójcicka

 

Sponsorzy nagród w konkursie "Szkolnastrona Roku 2015"

Megamatma